Aktuálne:






Tunel Seikan

6. října 2009 v 13:16 | Latryna |  Tunely
Najdlhší tunel, japonský Seikan, je technickou pýchou ostrovnej ríše, napriek tomu sa naplno nevyužíva...

Oproti ceste lietadlom je totiž doprava týmto železničným tunelom drahšia a dlhšia. Preto ním denne prejde iba 15 vlakových súprav v každom smere.
Navyše v ňom nemôžu jazdiť známe japonské rýchlovlaky Šinkanzen. Najdlhší tunel sveta, ktorý v dĺžke 53 850 metrov spája Cugarským prielivom ostrovy Honšú a Hokkaidó, je v prevádzke už 20 rokov, od 13. marca 1988.
Japonský tunelový rekordman (je tiež najhlbším na svete - nachádza sa 84 metrov pod hladinou mora), prišiel o jeden primát pri otvorení tunela medzi Francúzskom a Britániou v máji 1994. Eurotunnel pod Lamanšským prielivom sa stal najdlhším podmorským tunelom sveta: úsek pod morom (38 km) je o 14,7 km dlhší ako pri japonskom tuneli (23,3 km).

Ďalšie Japonské tunely:
železničný tunel Iwate-ičinohe je dlhý 25 810 m, v prevádzke je od roku 2002.
železničný tunel Hakkóda- dlhý bude 26455 m, a v prevádzke bude od roku 2010.
(zdroj:hnonline.sk)
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.


Linka




Čo sa udialo v minulosti, je základ budúcnosti.
Ako žiješ dnes, taká bude Tvoja minulosť
a teda aj budúcnosť...


čakám!



ĎAKUJEM ZA NÁVŠTEVU A ČAKÁM ŽE PRÍDETE ZAS!





motýlik






Latrynask.blog.cz website reputation